1-А л/с


22.01. 1 А л/с Виховна година до Дня Соборності України 

22 СІЧНЯ – ДЕНЬ СОБОРНОСТІ УКРАЇНИ.

 

 

 

2016 року Україна відзначає 25-річчя нинішньої державності. 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежності України, який українці схвалили на референдумі 1 грудня. Ця подія стала відправною точкою для відліку історії сучасної Української державності.

 

Утім, історики цілком справедливо відзначають, що 24 серпня 1991 року насправді відбулося відновлення державної незалежності України.

 

Вперше у XX столітті українська незалежність була проголошена 22 січня 1918 року IV Універсалом Української Центральної Ради, а вже за рік (22 січня 1919 року) на Софійському майдані в Києві відбулася не менш вагома подія – об’єднання Української Народної Республіки (УНР) і Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР) в одну державу.

 

З метою гідного відзначення 25-річчя незалежності України на виконання Указу Президента України “Про відзначення 25-ї річниці незалежності України” від 03 грудня 2015 року № 675 Український інститут національної пам’яті пропонує вважати 2016 рік Роком Державності України.

 

Важливо говорити не тільки про 24 серпня 1991 року – акт, який став логічним завершенням боротьби українців за незалежність, а й про цілу низку визначальних для державотворення історичних подій ХХ століття:

·         22 січня 1918 року – проголошення незалежності Української Народної Республіки;

·         22 січня 1919 року – проголошення Акта злуки Української Народної Республіки і Західно-Української Народної Республіки;

·         15 березня 1939 року – проголошення незалежності Карпатської України;

·         30 червня 1941 року – проголошення Акта відновлення української державності;

·         16 липня 1990 року – ухвалення Декларації про державний суверенітет України;

·         1 листопада 1918 року – день “Листопадового чину”, українського повстання у Львові, за результатами якого постала Західно-Українська Народна Республіка;

·         1 грудня 1991 року – Всеукраїнський референдум на підтвердження Акта проголошення незалежності України від 24 серпня 1991 року.

 

Однією з найважливіших історичних дат є саме 22 січня (проголошення Першої Незалежності у 1918 році та проголошення Акта злуки УНР і ЗУНР) — День Соборності.

 

Заходи з цієї нагоди мають розпочати ювілейні вшанування в рамках Року Державності України.

 

Європейський досвід

Традиція святкувати кілька Днів незалежності є сталою в Європі.

 

В Литві святами є День Держави 6 липня (в пам’ять 1253 р.), а також Дні відновлення державності та незалежності 16 лютого (1918) і 11 березня (1990). В Латвії святковими є День проголошення республіки 18 листопада (1918) та День декларації незалежності 4 травня (1990). В Естонії є День незалежності 24 лютого (1918) та день відновлення незалежності 21 серпня (1991). В Чехії святкують День державності 28 вересня (935), День незалежності Чехословаччини 28 жовтня (1918) і День відновлення незалежності 1 січня (1993).

 

Ці країни, як і Україна, здобули або відновили свою незалежність внаслідок Першої світової війни, а потім втратили її у міжвоєнний час або після Другої світової війни, і знову відновили з падінням комуністичного режиму.

 

Тому 22 січня важливо відзначати і як День Соборності, і як День Першої Незалежності. Святкування цього дня саме в такому форматі підкреслює тяглість української державної традиції у ХХ ст.

 

Історична довідка

Текст IV Універсалу датований 22 (9) січня 1918 року. Ухвалили його вночі 24 (11) січня 1918 року на засіданні Малої Ради Української Центральної Ради. Документ містив чотири головні напрями: проголошення самостійності Української Народної Республіки; доручення Раді Народних Міністрів укласти мир з Центральними державами; оповіщення оборонної війни з більшовицькою Росією; декларування основ внутрішнього соціально-економічного будівництва й окреслення заходів для припинення війни з Центральними державами.

 

Перед проголошенням IV Універсалу виступив голова Української Центральної Ради Михайло Грушевський. Голосували за документ поіменно: “за” було 39, “проти”  – 4, “утрималось” – 6 осіб.

 

Уперше в XX столітті Україна проголошувалася незалежною суверенною державою.

 

Революційні події на Наддніпрянській Україні, проголошення української державності сприяли піднесенню національного руху в підавстрійській Галичині. 1 листопада 1918 року постала Західно-Українська Народна Республіка. Її лідери ініціювали переговори про об’єднання Наддніпрянської України з Наддністрянською. Їх наслідком стало підписання 1 грудня 1918 року у Фастові “передвступного” договору  між УНР і ЗУНР про злуку обох республік в одну велику державу. 3 січня 1919 року Українська Національна Рада ЗУНР у Станіславові (нині – Івано-Франківськ) ратифікувала цей договір і прийняла ухвалу про наступне об’єднання двох частин України в одну державу.

 

22 січня 1919 року на Софійському майдані в Києві в урочистій атмосфері відбулося проголошення Акта злуки УНР та ЗУНР в єдину незалежну державу. У зачитаному на зборах “Універсалі соборності”, зокрема, відзначалося: “Однині воєдино зливаються століттями одірвані одна від одної частини єдиної України – Західноукраїнська Народна Республіка (Галичина, Буковина, Угорська Русь) і Наддніпрянська Велика Україна. Здійснились віковічні мрії, якими жили і за які умирали кращі сини України. Однині є єдина незалежна Українська Народна Республіка”. Наступного дня Акт злуки майже одностайно був ратифікований Трудовим конгресом України.

 

В роки радянського тоталітарного режиму проголошення незалежності УНР і День Соборності не відзначалися. Із утвердженням влади російських більшовиків ці “контрреволюційні свята” стерли із суспільної свідомості. Однак, пам’ять про об’єднання УНР і ЗУНР в єдину Українську Державу зберігали мешканці Західної України й українська політична еміграція в країнах Європи й Америки.

 

Перше офіційне відзначення свята Соборності на державному рівні відбулося 22 січня 1939 року в столиці Карпатської України м. Хусті. Це була наймасовіша за 20 років перебування краю у складі Чехословаччини демонстрація українців — понад 30 тис. осіб.

 

У 71-у річницю Акта злуки (22 січня 1990 року) в Україні відбулася одна з найбільших у Центральній і Східній Європі масових акцій – “живий ланцюг” як символ єдності східних і західних земель та знак ушанування подій Української революції. Більше мільйона людей, узявшись за руки, створили безперервний ланцюг від Києва до Львова. Акція стала одним зі свідчень того, що українці подолали страх перед комуністичним режимом і готові протистояти політиці комуністичної партії.

 

Ключові повідомлення

1. 22 січня ми згадуємо дві рівнозначні за вагою події української історії: проголошення незалежності Української Народної Республіки 1918 року та Акт Злуки українських земель рівно через рік – 1919-го.

 

2. Українська Народна Республіка – перша українська держава у ХХ ст., а 24 серпня 1991 року відбулося фактично не здобуття, а відновлення незалежності.

 

3. Українська Народна Республіка першою серед нових держав у Східній Європі проголосила незалежність – раніше, ніж три країни Балтії, Польща та Чехія.

 

4. Проголошення Соборності УНР та ЗУНР 22 січня 1919 року є історичним актом об’єднання українських земель в єдину державу. Саме ці події, а не приєднання Західної України до СРСР 1939 року, є підставовими для історії новітнього українського державотворення.

 

5. Українська незалежність була повалена більшовиками внаслідок «гібридної війни»: невизнання наявності своїх військ на території УНР, створення маріонеткових проросійських «республік» та підтримка антиукраїнських повстанських рухів.

 

6. Національна єдність є не тільки базовою цінністю, а й обов’язковою передумовою успішного спротиву зовнішній агресії. Для того, щоб відстояти УНР, українцям забракло єдності та національного усвідомлення.

 

7. Акт Злуки був не випадковим явищем, а наслідком і вершиною об’єднавчого руху, що тривав від середини ХІХ ст. на українських землях, що були в складі різних держав.

 

8. Незалежність і соборність є запорукою виживання Української державності. Втрата Україною незалежності у результаті більшовицької окупації у довготерміновій перспективі призвела до мільйонних втрат від Голодомору, репресій та війн.

 

9. Сьогодні бійці в зоні АТО так само відстоюють не лише незалежність, а й соборність України, як і їхні попередники майже 100 років тому. Важливо проаналізувати і врахувати помилки минулого: брак національної єдності на початку ХХ ст., брак досвіду і містечковість інтересів тодішніх українських керманичів призвели до втрати української державності.

 

10. Сьогодні, коли маємо українські території, непідконтрольні українській владі, День Соборності – це привід нагадати, що Крим та Донеччина – це Україна.

 


Стокові векторні зображення Терористичних | Depositphotos®

                        ТЕРОРИЗМ – 
ТРАГЕДІЯ ВСЬОГО 
ЛЮДСТВА

 

ТЕРОРИЗМ – ТРАГЕДІЯ ВСЬОГО ЛЮДСТВА

 

Мета: розкрити поняття «терор», «тероризм»,  «терористи»;

            ознайомити студентів з основними правилами безпеки  життя при захопленні заручників;

             поширити словниковий запас студентів;

            виховувати  спостережливість, рішучість, вміння уникати необдуманих дій, щоб під загрозу не поставити власну безпеку і безпеку інших людей;        

             не впадати в паніку;

             вміти захистити себе, інших людей.

 

І. Організація студентів.

ІІ.  Ознайомлення студентів з поняттям «ТЕРОРИЗМ».

         1.  Завдання на асоціацію.

-    Діти, у вас на столах лежать листочки. Напишіть на них 5 слів-асоціацій, які виникають у вас, коли ви чуєте слово "тероризм". Це можуть бути образи, поняття, будь-які слова, відбиваючі ваші емоції.

-    Як ми бачимо, у вас зустрічаються схожі поняття, це слово у вас викликає однакові емоції. Такі ж думки виникають у усіх людей у світі, які стикаються з цим поняттям "тероризм".

Терористичні акти — вбивства, поранення, викрадення, погрози та деякі інші акти насильства, які готуються організаціями й здійснюються окремими особами стосовно державних або громадських діячів, здавна супроводжують розвиток суспільства.

-         Що ж таке ТЕРОРИЗМ?

Тероризм(від латинського TERROR - страх, жах) - насильницькі дії злочинних осіб з метою підривання існуючої влади, ускладнення міжнародних відносин, політичних і економічних здирств у держав і корпорацій.

Тероризм перетворився на одну з найбільш небезпечних по своїх масштабах, непередбачуваності і наслідках суспільно- політичних проблем. Сьогодні тероризм - це не лише диверсанти-одинаки, викрадачі літаків і шахіди-камікадзе. Сучасний тероризм - це потужні розгалужені і добре організовані структури. Нині у світі налічується близько 500 нелегальних терористичних організацій. Тероризм перетворився на прибутковий бізнес глобального масштабу з розвиненим ринком праці(найманці) і додатка капіталу (постачання зброї, наркоторгівля і т. д.)

У арсеналі терористів знаходяться наступні методи:

- вибухи об'єктів, магазинів, заходів, будівель, транспорту, мостів.

- захоплення заручників;

- стрільба і вбивства людей;

- підпали;

- отруєння;

- епідемії;

- техногенні катастрофи;

- загрози здійснення теракту, які не несуть матеріальних і людських жертв, а служать масовому залякуванню.

Наставник. - Наша виховна година ,сьогодні, присвячена безпеці життя при захопленні заручників.

1.     Робота з текстом

-         У вас на столі є текст про безпечну поведінку людини при захопленні заручників.

Безпечна поведінка людини при захопленні заручників.

                                     Будь-яка людина за збігом обставин може виявитися в якості заручника у злочинців. При цьому вони можуть домагатися досягнення політичних цілей, отримання викупу і тому подібне. У усіх випадках, Ваше життя ставати предметом торгу для терористів. Захоплення може статися в транспорті, в установі, на вулиці, в квартирі.                                  

                                     Якщо Ви опинилися в заручниках, рекомендуємо дотримуватися наступних правил поведінки :

     * основне правило – у будь-якій обстановці на панікуйте, не втрачайте цілковите самовладання;

     * не допускайте дії, які можуть спровокувати нападаючих до застосування зброї і привести до людських жертв;

    * переносьте позбавлення, зневаги і приниження. Не дивіться в очі злочинцям, не поводьтеся зухвало;

    * при необхідності виконуйте вимоги злочинців, не суперечте їм, не ризикуйте життям оточення і своєю власною. Намагайтеся не допускати істерик і паніки;

    * на здійснення будь-яких дій(сісти, встати, попити, сходити в туалет) запитуйте дозвіл;

    * якщо Ви поранені, постарайтеся не рухатися, цим Ви скоротите втрату крові.

                                      Будьте уважні, постарайтеся запам'ятати прикмети злочинців, відмінні риси їх осіб, одяг, імена, клички, можливі шрами і татуювання, особливості мови і манери поведінки, тематику розмов і так далі. Пам'ятайте, що отримавши повідомлення про Ваше захоплення, спецслужби вже почали діяти і зроблять усі необхідні дії з Вашого звільнення.

                          Пам'ятайте - Ваша мета залишитися в живих.

ЗАВДАННЯ 1:

Прочитайте текст і помітьте на полях значками навпроти кожного абзацу:

Знаю +

Не знаю -

Щось чув v

Помітьте цими значками увесь текст.

2.     Розповідь вчителя про терористичні акти

1)   Терористичний акт у Бесла́не - захоплення заручників в школі № 1 міста Беслану(Північна Осетія).

Здійснений бойовиками ранком 1 вересня 2004 року під час урочистої лінійки, присвяченої початку навчального року. Впродовж двох з половиною днів терористи утримували у будівлі більше 1100 заручників(переважно дітей, їх батьків і співробітників школи) у важких умовах, відмовляючи людям навіть в мінімальних природних потребах. На третій день близько 13: 05 в школі сталися вибухи, і пізніше виникла пожежа, внаслідок чого сталося  часткове обвалення будівлі. Після перших вибухів заручники почали вибігати з школи, і федеральними силами був зроблений штурм. Під час хаотичної перестрілки, у тому числі за участю цивільних осіб, що користувалися особистою зброєю, було убито 28 терористів(троє, включаючи одну із смертниць, загинули в перший день). Єдиний спійманий живим терорист, Нурпаши Кулаев, був заарештований і згодом засуджений судом до пожиттєвого ув'язнення. Хоча більшість заручників були звільнені в ході штурму, в результаті теракту 334 людини, з них 186 дітей, були убиті і понад 800 поранені. Економічний збиток від теракту перевищив 34 мільйони рублів. Відповідальність за теракт у Беслані публічно узяв на себе Шамиль Басаев, (опублікувавши заяву на сайті чеченських сепаратистів "Кавказ-центр" 17 вересня 2004 року. За станом на 2012 рік, слідство у справі про теракт, почате Генеральною прокуратурою 1 вересня 2004 року, залишалося відкритим.)

Розгляд ілюстрацій трагедії у Беслані

2)   Трагедія в США.

Одинадцять  років тому, 11 вересня 2001 терористи-смертники викрали два пасажирські літаки Боїнг і протаранили ними хмарочоси-близнюки Всесвітнього торгового центру на острові Манхэттен в Нью-Йорку. Обидві будівлі рухнули. У катастрофі загинули більше 5 тис. людей.

Розгляд ілюстрацій трагедії у США

3)   Теракт в Москві 23-26 жовтня 2002 р., Норд-ост,театральний центр В Дубровці.

У захопленому терористами ТЦ знаходилося  близько 800 заручників. Терористи були під впливом наркотиків. Вони встановили у будівлі театрального центру більше 30 вибухових зарядів. Потужність двох з них досягала 50 кг в тротиловому еквіваленті. Кожен з 18 жінок-камікадзе обв'язав себе вибухівкою масою від 800 грамів до 2 кг пластида з детонатором. Серед загиблих заручників дітей немає. Жоден із загиблих не має діагнозу "отруєння газом". В результаті спецоперації в Москві врятовані понад 750 чоловік, а  загинули  90 заручників. Частина терористів сховалася. Усі жінки-терористки убиті. Мовсар Бараев також знищений. Терористи поставили ультиматум: розстріл заручників почнеться в 6: 00 26 жовтня. Ця загроза буде виконана, якщо уряд до цього терміну не виконає усі вимоги терористів. Заручники передали звернення до громадськості: їх не годує вже другу добу. В заяві заручників говориться, що усі вони знаходяться в залі, природні потреби їм доводиться справляти в оркестровій ямі, в центрі залу закладена потужна бомба. Спроба штурму приведе до вибуху будівлі. Терористи міняли вимоги щопівгодини.

Розгляд ілюстрацій трагедії у Москві, ТЦ

3.     ГРА «Дай правильну відповідь»: 

    (За 6 правильних відповідей оцінка 12, За 5  - 10 , За 4 – 8)

-         Візьміть маленькі листочки для тесту. Вам задається питання, а ви пишете у відповідь слово або словосполучення.

ПИТАННЯ :

1. Як з латинського переводиться слово "терор"?  (Страх, жах)

2. Яким бізнесом займаються терористи, окрім здійснення терактів? (Торгівля наркотиками, зброєю)

3. Що необхідно робити при звуках стрільби?  (Лягти на підлогу)

4.  По можливості просите терористів відпустити. (Хворих і дітей)

5. При вашому звільненні, коли можна покидати приміщення?  (Після наказу)

6. Як треба дихати при застосуванні газу?  (Поверхнево через щільну тканину)

ІІІ. Заключна частина. 

Наставник. Захоплення заручників стало улюбленою зброєю не лише терористів, але і різних груп осіб, які намагаються з його допомогою вирішити свої проблеми або чинити тиск на державу.

Особиста безпека людей є сьогодні головною.

Як показало опитування:

34%  - громадян дуже бояться, що жертвами терористів можуть стати вони самі або їх близькі.

47%  - в якійсь мірі побоюються.

11%  - ніколи не замислювалися про це.

8% -  упевнені, що теракти не загрожують ні їм, ні їх близьким.

І V. Підсумок виховної години.

       Наставник.

-         Сьогодні ми з вами вивчили безпечну поведінку при захопленні заручників, яке дозволяє зберегти здоров'я і життя. Ознайомте з цією інформацією своїх рідних і близьких. Наше з вами завдання, щоб відсоток байдужих людей був набагато менше. Треба бути готовим до таких ситуацій, щоб ця біда не застала нас зненацька.

 

 

 

 




















 30 липня - Всесвітній день протидії торгівлі людьми

 

Тренінг щодо
 попередження 
торгівлі людьми       

 

Тренінг щодо попередження торгівлі людьми

 

Мета: підвищити рівень поінформованості  та усвідомлення студентами гостроти   проблеми торгівлі людьми, обговорити причини, форми та ознаки цього явища. Показати небезпечні наслідки та шляхи потрапляння в ситуацію торгівлі людьми. Познайомити з національними і міжнародними документами щодо  попередження торгівлі людьми.

 

1 .    Знайомство. Вправа «Криголам».

Назвати своє імя, зліва від себе сусіда(ки) назвати  рису характеру.

 

2 . Правила роботи. Складання « Конституції» принципів спілкування. Підписи студентів.

 

3. Вправа « Асоціації». Відповіді студентів записуються на дошці без коментарів.

 

-               Як ви розумієте слово « торгівля» ?

-                

-               Чим можна торгувати?

-                

-               Наркотики

-                

-               Зброя

-                

-               Відеоролик ( іграшки, товар, людина)

-                

-               Чи може бути товаром жива істота?

-                Чоловіки (робота, спорт, війна), жінки ( секс індустрія, сурогатне материнство, тероризм)…

-                

-               Відеоролик 

-               Чи можуть діти стати жертвами торгівлі?

-                

-               Діти (усиновлення, органи, досліди, робота)

-                

-               Відеоролик 

-          

Про що ми сьогодні будемо говорити? Яка тема уроку?

 

     НІ – тoргівлі людьми! Звернення до девізу урoку на дoшці.

 

-         Які ви знаєте приклади з історії, коли людина була товаром?

 

Тoргівля людьми – це сучасна форма рабства. Жертви торговців « живим товаром» позбавлені своїх основних прав і свобод людини, таких як право на свободу, на повагу до людської гідності, свобода від тортур, примусового лікування, право на особисте.

Створення малих груп « пoри рoку»

 

4. Вправа  « Oчікування».

 

- Чого ви чекаєте від нашого заняття?

 

- Що саме ви хочете почути щодо проблеми торгівлі людьми?

 

- Про що ви хочете дізнатися, щоб ця зустріч була для вас корисною, відповідала вашим сподіванням?

 Студенти пишуть очікування ( на аркуші дерево, зелені листочки)

 

-  Отже, кожний і кожна із нас усвідомили, чого саме вони чекають від заняття. Наприкінці ми звернемося до записаних « Сподівань» і разом підведемо підсумки того, що отримали і чого навчилися. Я сподіваюся, що наші наступні вправи допоможуть нам реалізувати наші сподівання.

 

Роздаються малюнки. Що ви бачите на малюнках?

 

5. Вправа « Збери речення»

 

-         Які причини торгівлі людьми? Чому в наш час є це явище?

 Роздати кожній групі «половинки», частини речень та запропонувати студентам протягом 5 хвилин додумати речення та назвати причини торгівлі людьми в сучасному світі та в Україні. Після витікання часу для обдумування зібрати пропоновані варіанти                             « закінчених» речень та прокоментувати їхні відповіді.

 

Відеоролик 

 

-         Хто відноситься до групи ризику?

-          

-         Дівчатка 5-11 років

-          

-         Хлопчики від 11 років

-          

-         Студенти

-          

-         Безробітні

-          

-         Люди з низьким рівнем життя

-          

-         Родичі людей з проблемами здоровя

-          

 Перегляд відеоролику .

 Обговорення. Які засоби, або яким шляхом здійснюється торгівля людьми?

- Які засоби:

 

-  ПОГРОЗИ, ЗАСТОСУВАННЯ СИЛИ, НАСИЛЬНИЦЬКЕ ВИКРАДЕННЯ, ОБМАН, ШАХРАЙСТВО, ЗЛОВЖИВАННЯ ВЛАДОЮ

 

 

   - Які дії:

 

   - наймання, перевезення, передача, приховування

 

   -  Які цілі:

 

   -  експлуатація ( сексуальна)

 

    -примусова праця чи послуги

 

   - рабство

 

-         поневолення або вилучення органів

-          

   6. Вправа « Що трапилось?»

 

Студенти обєднуються в пари, роздаються картки з коротким описом ситуацій, запропонувати визначити, чи є ознаки торгівлі людьми ( дія, засоби, цілі).

 

 Презентація результатів роботи пар, прокоментувати їхні відповіді.

 

7.   Ми вже визначили причини та ознаки торгівлі людьми, але що означає саме словосполучення «торгівля людьми»?

 

             Торгівля людьми – це вербування, перевезення, передача, приховування або прийом осіб шляхом погрози застосування сили чи інших форм примусу, викрадення, шахрайства, обману, зловживання владою чи вразливого становища або шляхом виплати чи одержання грошей або іншого тиску, щоб отримати згоду особи, яка має контроль над іншою особою з метою експлуатації.

 

 Відеоролик ТСН

 

-         Чи є в Україні торгівля людьми?

 

-         Україна – донор ( офіційно-100 тис. чол.., не офіц.. 2,5 млн. чол. Українців в полоні)

 

-         Трафік торгової через Україну

 

-         Країна одержувач( олігархи- дітей)

 

-         Внутрішнє рабство ( з одного регіону в інший)

 

-         Люди, які займаються трафіком – трафікери ( людина задіяна у торгівлі людьми: працівники фірм, вербувальники, сутенери, господарі)

 

-         Які наслідки торгівлі людьми?

 

-         Методи торгівлі:

-          

-         Боргова кабала- фінансові зобов’язання, де праця використовується для того щоб виплатити борг

  - Ізоляція- обмеження, відокремлення, супровід

 

   - Конфіскація документів

 

   - Використання погроз насильства

 

   - Контроль фінансів, забирають заробіток

-          

8. Які існують шляхи попадання?

 

 Аналіз газетних оголошень:

 

 - про працевлаштування

 - по знайомству, виклику

 - туристичні поїздки

 - навчання за кордоном

 - догляд за дітьми

- шлюбні оголошення

 

-         Хто і як опікується проблемою торгівлі людьми?

 

9. Вправа « Юридичний практикум».

 

 Робота студентів з фрагментами документів нормативних актів щодо запобігання торгівлі людьми, учні готують інформацію за схемою: назва документу, якою є його основна ідея?

 

 - Чому проблемою торгівлі людьми опікуються не тільки парламенти і уряди держав, а й міжнародне товариство?

 

10. Вправа « Як кожен із нас може допомогти?» (позбавлення від стереотипів, бути милосердними, толерантними, чуйними, добрими)

 

11. Читання і коментування практичних порад. Вправа « Скарбничка мудрості»

 

Метод « Метаплан»

 

12. Вправа « Сподівання».

-         Чи здійснилися ваші сподівання?

-         Чого ви навчилися?

-         Що нового дізналися?

 

-         Вправа « Обери позицію»

 

Відеоролик

     

Немає коментарів:

Дописати коментар

UAразом

  16 лютого в Україні на державному рівні відзначатимуть нове державне свято — День єднання. Відповідний Указ  № 53/2022  опублікований на с...